פרס עבודת מ.א מצטיינת על שם פרופ' עובד יושע ז"ל

עובד יושע (1956-2003) היה דמות בולטת בקהילת הכלכלנים בישראל, וזכה להערכה רבה בקרב כלכלנים באירופה ובארצות הברית. תרומותיו לתחומי מחקר אקדמיים רבים בכלכלה היו יוצאות דופן. באמצעות שיתוף פעולה מתמשך עם בנק ישראל, הייתה לעובד השפעה משמעותית על היבטים רבים של המדיניות הכלכלית, במיוחד על הרפורמה במערכת הפיננסית בישראל. מאמריו האקדמיים התפרסמו בכתבים יוקרתיים, לרבות ה-American Economic Review, ה-Quarterly Journal of Economics וה-Journal of Political Economy. תרומות אלו נחשבות כעבודות חלוציות שתהיינה להן השפעה מתמשכת ועמוקה על ניהול המחקר בתחום.

עובד היה גם מורה מסור, שהקדיש הרבה זמן ומאמץ לתלמידיו וזכה להערכתם ואהבתם. הוא הצטיין גם בתפקידו כראש תוכנית התארים המתקדמים בבית הספר לכלכלה ע"ש איתן ברגלס באוניברסיטת תל אביב, ותרם תרומה חשובה מאוד לצמיחת התוכנית ולאיכותה. מכיוון שהוראה והכשרת תלמידים לתארים מתקדמים הייתה קרובה לליבו של עובד, החליטה האגודה הישראלית לכלכלה להעניק מדי שנה פרס על שמו לעבודת MA מצטיינת.

מידע נוסף על עובד יושע ניתן למצוא בקישורים הבאים:
https://en-econ.tau.ac.il/about/yosha
http://www.ovedyosha.com/
מבוא לכרך לזכרו של עובד יושע ברבעון לכלכלה

הזוכה הראשונה בפרס (2024) היא שירה בוזגלו-בריס  תלמידת MA במחלקה לכלכלה באוניברסיטה העברית, על העבודה  "Firm Effect and the Israeli Gender Wage Gap".
קישור לעבודה